דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום מכירות - מוציאים את שפן מהכובע 

מאת    [ 23/11/2010 ]

מילים במאמר: 345   [ נצפה 2387 פעמים ]

האם לשימוש בטכניקת קידום מכירות יש השפעה אמיתית על הצלחת החדרת מוצר לשוק?

בשאלה זו מתחבטים רבים מבעלי העסקים, בין אם מדובר בגופים פרטיים או ציבוריים, בחקיקה ממשלתית / מוניציפאלית או בשיווק מוצר מסחרי, במוצרי מותרות (כגון הצגת תיאטרון) או במוצרי צריכה בסיסיים (כגון לחם).

ברבות השנים התפתח התחום בצורה משמעותית וכיום קידום מכירות תופס נתח משמעותי מתקציב הפרסום של רוב המוצרים, היות שמדובר בצורת שיווק אישית יותר מאשר פנייה רחבה באמצעות תשדירי פרסומת או קמפיין המנוהל מעל שלטי חוצות .

קידום מכירות איכותי מתבצע על ידי פנייה ישירה לקהלים שהם "אוהדים בכוח" של המוצר ודואגים להגדיל את נאמנותם למוצר ואת הקשר הרגשי שלהם אליו, כך שאותו קהל ראשוני הופך בשלב מאוחר יותר לכלי קידום מכירות בפני עצמו,  כשהם פונים לקהל המשני (מכרים ועמיתים של הקהל הראשוני) ומשכנעים אותם בתועלת של המוצר המפורסם.

אחת הדרכים היעילות לביצוע קידום מכירות היא על ידי הפצת מוצרי קידום מכירות, כגון מוצרי לוגו או מוצרים הנושאים את הלוגו של החברה שאת מוצריה אנו מקדמים. ההיגיון שעומד מאחורי שיטה זו היא לשתול בתודעת קהל היעד זיקה חיובית למוצר שאנו מפרסמים (לדוגמא: מכונית), על ידי יצירת הקשר חיובי באמצעות מוצר גישור שהפצנו בקמפיין קידום מכירות (לדוגמא: מחזיק מפתחות).

כאמור, השיטה הנפוצה היא שיטת ה"התפרצות לדלת הפתוחה", כלומר להפיץ מוצרי קידום מכירות לקהל מקורב למוצר או לחברה, כגון עובדי החברה, לקוחות, בני משפחות ועוד. אחוז החדירה של מוצרי קידום מכירות בקרב קהל שכזה יהיה גבוה (אפשר אפילו להתייחס לרכב ליסינג הנושא את לוגו החברה, כאמצעי קידום מכירות) והופך את הקהל הזה למפרסמים דה-פקטו של המוצר.

אבל קידום מכירות אינו מוגבל רק לקהל של "מקורבים לצלחת" אלא פונה לעיתים קרובות גם לקהל של לקוחות פוטנציאליים המעוניינים להתנסות במוצרי החברה, כך למשל מחלקי פליירים עם קופוני הנחה למסעדה במתחם קניות, הם בעצם סוכני קידום מכירות של אותה מסעדה, גם מבצעים של "מהדורות מוגבלות" או "גרסאות דמו" הם למעשה מוצרי קידום מכירות לכל דבר.

עם נתונים קשה להתווכח ועל פי מחקר שנערך בנושא, התגלה שטכניקת קידום מכירות יעילה יותר מאשר פרסום בעיתונים, שלטי חוצות או תשדירים במדיה האלקטרונית, כך שקשה להפריז בחשיבותו של תחום קידום המכירות.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב